مدیریت نگهداری تاسیسات

اگر بخواهیم در مورد مدیریت نگهداری تاسیسات حرف بزنیم به طور باید بدانیم که کیفیت تاسیسات هر ساختمانی ، رابطه مستقیم با آسایش و آرامش ساکنین آن ساختمان دارد. علاوه بر این, بخش عمده ای از سرمایه نخست ساخت ساختمان را به خودش اختصاص میدهد.میتوان گفت تأسیسات ساختمانی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخشهای موجود در هر ساختمانی است.

اصولا مسئولیت اصلی نگهداری این تأسیسات که بر عهده سازنده، هیئت مدیره ساختمان و مدیر آن است، موظف است که یک شرایط مطلوب و مناسبی را بوجود بیاورد که برای زندگی و فعالیتها در ساختمان مناسب باشد.

 نکته مهم این است که باید به این موضوع دقت شود که این تأسیسات باید به شکل دقیق و درست و طبق روش‌های مهندسی نگهداری شوند. همچنین تهیه دستورالعمل‌های نگهداری این تجهیزات و تاسیسات گران قیمت باید به‌وسیله مهندسین باتجربه که دارای مهارت و تخصص فراوان هستند انجام بگیرد.

اگر به‌ شیوه درست و به شکل دقیقی اقدام به نگهداری این تأسیسات نشود به‌هیچ‌عنوان طول عمر مفید بنا را بالاتر نمی‌برد و بالعکس از عمر مفید آن می‌کاهد. لازم به ذکر است عدم طراحی درست و عدم نگهداری تأسیسات ساختمان می‌تواند موجب کاهش ایمنی ساختمان شده و جان و مال ساکنین را به خطر بیندازد.

باید توجه داشت که یکی از مسائل بسیار مهم که در افزایش عمر بنا تأثیر فراوانی دارد نگهداری از تأسیسات ساختمان است. نگهداری و بررسی این تأسیسات باید به شکل دقیق و بر اساس برنامه‌ای که از پیش تعیین شده انجام شود

توجه به طراحی و اجرای تاسیسات ساختمان و انطباق با استانداردها و مقررات ، اگرچه برای هرپروژه ای لازم است اما برای حفظ عملکرد مناسب ساختمان ، صیانت و حفاظت از تجهیزات گران قیمت ساختمان و تثبیت آسایش بهره برداران ساختمان در تمام طول عمر ساختمان ، مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه شرط لازم و کافی است .

ما اعتقاد داریم به کمک نرم افزارهایی که با همراهی شرکای خود تهیه کرده ایم ، سامانه ای متناسب با هر پروژه طراحی می کنیم و به کمک تجهیزات اندازه گیری و کنترل ، عملکرد تمامی تجهیزات اصلی ساختمان را ارزیابی نموده و پیش از بروز هر مشکلی ، راهکارهای پیشگیرانه را عملی می کنیم .

مدیریت نگهداری و تاسیسات