مدلسازی انرژی ساختمان

مصرف انرژی در ساختمان به عوامل مختلفی شامل فیزیک ساختمان ، سیستمها و تجهیزات مورد استفاده و کاربری آن بستگی دارد. ارزیابی مصرف انرژی در ساختمان در طول تمام ساعات یک سال به سرمایه گذاران ، مهندسین و بهره برداران کمک خواهد کرد تا ارزیابی دقیق تری از کیفیت عملکرد ساختمان داشته باشند .

طراحی یک ساختمان از مشخصه های اصلی تعیین کننده در عملکرد بهره برداری انرژی ساختمان می باشد. تصمیمات اتخاذ شده در مرحله طراحی در ارتباط کامل با میزان مصرف انرژی می باشند.

(BEM) به آنالیز عملکرد انرژی ساختمان به وسیله معیارهای از پیش تعریف شده می پردازد و ترکیبی از میزان استفاده ساختمان و مدل اطلاعاتی آن را ارائه می دهد.پیشرفت و استفاده بیشتر از رویکرد BIM باعث شده است تا ارتباطی قوی میان مدلسازی اطلاعات ساختمان و مدلسازی انرژی صورت گیرد و در نتیجه ساختمان های پایداری پدید آیند. مدلسازی انرژی ساختمان هنگامی که با آنالیزهای مالی و اقتصادی همراه باشد ، ابزار مناسبی برای سرمایه گذاران حوزه ساختمان خواهد بود.

ما با تجربیاتی که در سالهای اخیر در این حوزه داشته ایم ، می توانیم مشاوره های مهندسی و اقتصادی مناسبی برای پروژه هایی داشته باشیم که در پی دستیابی به ارزش افزوده بالاتری هستند. از جمله خدمات ما در این حوزه عبارتند از :

  • مدلسازی انرژی ساختمان به کمک نرم افزارهای تخصصی مانند Design Builder
  • ارائه راهکاری بهینه سازی مصرف انرژی مبتنی بر اقلیم برای پوسته ساختمان ، سایه بانها و سیستمهای تاسیساتی
  • آنالیز میزان بهره مندی از روشنایی روز در ساختمان
  • آنالیز شرایط باد در اطراف ساختمان
مدلسازی انرژی ساختمان